Nadine-in-Malawi.reismee.nl

Nog ongeveer een maandje voor vertrek!

Hoi allemaal!

Over ruim een maand vertrek ik met Natasja naar Malawi en dit is mijn eerste reisverslag. We hebben al een hele hoop geregeld; de vliegtickets liggen klaar, de verblijf- en begeleidingskosten zijn betaald, ik ben platgespoten met alle vaccinaties die ik moest hebben en ik ben ook al gestart met de malariatabletten. Ik lees informatie door over Malawi en oefen hier en daar wat met de lokale taal (Chichewa), door middel van twee handige woordenboekjes die ik gekregen heb (gelukkig wordt er ook Engels gesproken :) ).

Afgelopen vrijdag hebben Natasja en ik de trainingsdag voor Afrika bijgewoond waarin we werden voorbereid op de cultuurverschillen die ons te wachten staan. Ongelijkheid tussen mannen en vrouwen of fysieke straffen voor kinderen; hoe ga je ermee om? Het is erg handig om mezelf daar een beetje op voor te bereiden.

Als we in Malawi aankomen zullen we namens organisatie Doing Good vrijwillig werken in het Likuni Mission Hospital net buiten de hoofdstad Lilongwe. De taken zijn erg breed; van helpen bij bevallingen tot wondverzorging en van assisteren bij operaties tot voorlichting geven en controles bijhouden. Met in totaal 10 Nederlandse vrijwilligers verblijven we in het "Doing Good huis" waar logies en ontbijt zijn inbegrepen. Het huis is voorzien van stromend water en electriciteit (al kan dit soms uitvallen (welkom in Afrika hihi)).

Nu de laatste puntjes op de i en we zijn klaar om te gaan! Bij mijn profielomschrijving kun je evt. nog zien hoe je me kunt sponseren!

Groetjes en tot snel,

Nadine

Reacties

Reacties

Nick

Eerste blog voor een hele mooie, leuke, leerzame tijd! Ik ga je erg missen kleintje... Maar die vier maanden zijn zo weer voorbij Xxx

Lidy

Hoi Nadine,
Allemaal erg spannend om bezig te zijn met de voor voorbereidingen van je reis! Nog ziek van de malaria tabletten? Een mooie ervaring voor het leven! Ik hoop dat je het zo zult ervaren. Ik wens je een mooie tijd toe in Malawi samen met Natasja. ???? mam

Marc Viergever

Hoi Nadine,

Het is bijna zover! Ik hoop dat je een geweldige tijd hebt in Malawi, dat je veel ervaringen opdoet en natuurlijk ook veel hulp kunt verlenen aan de bevolking daar. Ik ga je zeker volgen via je blog.

Marc

Natasja van Sluis

Met Natasja?? Ik weet van niets. Haha!! Veel plezier, leerse, werkse en genietse!!

Barbara

Reken maar dat de elektriciteit uitvalt. Een paar keer per dag ????. Des te meer waardeer je het straks als je in Nederland bent dat alles het hier normaal gesproken gewoon altijd doet. Nog een paar weekjes maar eerst nog even naar Texas!

Femke en co

Nadine,
Heel veel plezier in Malawi. Op naar een hoop mooie avonturen. We zien je wel weer in januari.

Liefs
Femke, Martijn, Anne, Lars en Stef

thea lenders

Lieve Nadine, ik vind het geweldig wat je in Malawie gaat doen. Het zal ongetwijfeld een hele belevenis voor je zijn en ik hoop dat je er veel ervaring mag opdoen.
In ieder geval wens ik je een hele goede reis, veel sterkte met alles wat je daar gaat meemaken", (wat misschien niet altijd makkelijk zal zijn) en aardige mensen om je heen! Het zal zeker een verrijking voor je leven zijn. Heel veel succes en ben benieuwd naar je volgende bericht!
Veel liefs, tante Thea

Jan en Belinda

Hoi Nadine,
Wat gaaf dat je dit kan en mag doen.
Het lijkt ons zeer dankbaar werk.
Dit zal je alle facetten van het leven laten zien.
We wensen je heel veel succes en een hele goede reis.
We gaan je verhalen zeker volgen.
Liefs, Jan en Belinda.

Jan Visser

Hallo Nadine,

Als bedrijkfsarts werk ik bij Alrijne Leiden. Ik las je verhaal op intranet en ik heb sponsoring aangekaart binnen ons bedrijf. Daar is uitgekomen dat we je graag willen ondersteunen namens De Witte Raaf. Het bedrag wordt op je rekening gestort. Heel veel succes daar!

Groeten,

Jan Visser

Elene Lenders

Hey Nadine!
Heel veel plezier in Malawi, erg gaaf dat je daar naar toe gaat! :D Veel succes met de taken die je gaat doen en met alles wat je daar gaat beleven!
Groetjes,
Elène

Saskia en Arjan

Hoi Nadine , wat ontzettend leuk dat je daar gaat werken. Het zal een hele ervaring zijn en wellicht ook een cultuur shock in vergelijking tot onze rijke westerse gezondheidszorg. Heel veel succes. We zullen aan je denken en je volgen.
Groetjes Saskia en arjan

Jan en Brigitte

Hoi Nadine,

Wat goed, leerzaam en ook spannend dat je dit gaat doen zeg! We zijn heel benieuwd naar je verhalen en wensen je enorm veel succes! Het aftellen is begonnen! :-) liefs en groetjes van ons

Nadine

Bedankt allemaal voor de lieve reacties!
Ook namens de patiënten in Malawi heel erg bedankt voor de bijdrages die tot nu toe zijn overgemaakt! Ik zal ter plaatse kijken waar het geld het hardste nodig is!
Tot de volgende blog!

Liefs,

Nadine

Tante nyny

Je staat voor een taak waar je helemaal klaar voor bent. Dit kan jij! Wij geloven in je en heel veel liefs en sterkte?

Je tante, nichtjes en neefje xxx

Marjan

Hoi Nadine,
Wat een omschakeling voor je nu je daar zit! I'm hoop dat je koffer inmiddels is aangekomen? Veel sterkte met het wennen aan je nieuwe stekkie en omgeving. Geweldig dat je dit werk gaat doen! Hugs, Marjan en Ben xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!