Nadine-in-Malawi.reismee.nl

Aangekomen in Malawi!

Daar zijn we dan! Helemaal in het verre Malawi! Na een vlucht van Amsterdam naar Frankfurt, van Frankfurt naar Addis Abeba (Ethiopië) en vervolgens van Addis Abeba naar Malawi is het moment dan eindelijk aangebroken dat het avontuur in Afrika begint. De vluchten verliepen uitstekend. Er was op Schiphol in het begin wel een lichte paniek omdat de tweede vlucht volgens Google geannuleerd was. Gelukkig bleek dit uiteindelijk niet het geval te zijn.

Na een slopende nacht kwamen we in de middag aan op het vliegveld van Lilongwe, de hoofdstad van Malawi. We moesten wachten op onze koffers... En nog meer wachten.... En nog meer.... Totdat we uiteindelijk tot de conclusie kwamen dat we konden wachten totdat we oud en bejaard waren; die koffers zouden toch niet meer komen. Onze koffers bleken in Addis Abeba namelijk niet meegevlogen te zijn naar Malawi. Oftewel; die zwerven daar nu nog ergens rond. Als schrale troost bleek dat we niet de enigen waren met dit probleem... Minstens 10 andere reizigers van verschillende vluchten stonden naast ons omdat ze tot dezelfde ontdekking waren gekomen. Twee mannen achter een balie vulden de vermissingspapieren voor ons in. Naar mijn idee deden ze dit dag in dag uit en konden we bijna een nummertje trekken. Welkom in Afrika ;) Gelukkig is de kans groot dat we onze koffers morgen al kunnen ophalen en redden we ons prima met een noodsetje kleding uit de handbagage.

We werden opgehaald door onze contactpersoon van Doing Good (Janneke) en kregen gelijk de mogelijkheid om geld te pinnen (1000 Kwacha = €1,61) en Internet te activeren. (Het is wel nog even wennen dat alle bestuurders links rijden op de weg hihi). Vervolgens werden we naar ons verblijf (Mabuya) gebracht waar we zullen verblijven tot eind september. Het is een eenvoudig huisje met stapelbed en klein bureautje. Na eind september heeft het Doing Good huis waar we eigenlijk zouden verblijven weer plek en zullen we daar de rest van de weken met de andere vrijwilligers doorbrengen.

Morgen krijgen we een citytour door de stad zodat we weten waar we veilig geld kunnen pinnen en boodschappen kunnen halen. Donderdag zullen we de papieren voor het werk in het ziekenhuis op orde maken en vrijdag zouden evt. al kunnen beginnen met werken in het ziekenhuis.

Er is een spannende tijd aangebroken en nu ik hier daadwerkelijk in Afrika ben, begint dat besef steeds meer te komen. Ik was net terug van twee fantastische weken in Texas en Florida en sta nu midden in Afrika. Het missen van de mensen in je omgeving en het aanpassen aan een andere cultuur valt niet mee; dat heeft tijd nodig. Uiteindelijk komt dat wel goed. Think positive!

Tot snel! Liefs,

Nadine

P.s. Iedereen die een bijdrage heeft overgemaakt voor het ziekenhuis; namens de patiënten hartstikke bedankt! Ik zal op onderzoek uitgaan waar het geld het beste aan besteed kan worden! Een bijdrage geven kan nog steeds; zie kopje "profiel".

Barbara

Allemachtig wat een verhaal. Hopelijk kun je morgen je bagage ophalen. En goed te horen dat je huidige verblijf maar voor tijdelijk is want het ziet er lief uit maar lijkt me wel wat overbevolkt zo, met meerdere mensen op 1 kamer. Dat is voor eventjes niet erg maar lijkt me voor 4 maanden toch niet optimaal. Geniet er van, acclimatiseer ook vooral een paar dagen en veel succes en plezier bij dit avontuur! Groeten vanaf Kreta

André

Gelukkig ben je zelf goed aangekomen...... Nu maar hopen dat de koffers (met inhoud) ook nog aankomen. Dan kan de uitdaging echt beginnen. Je zult de komende tijd wel de nodige indrukken opdoen. Midden-Afrika is echt wat anders dan wat je gewend bent. Daar is niets vanzelfsprekend. Zie het vooral als een uitdaging en een mogelijkheid om iets voor de minderbedeelden te kunnen betekenen. Veel plezier en geniet.

Melissa & Gerard

Diep respect voor het aangaan van deze grote uitdaging! Ik weet zeker dat het je heel veel zal brengen. Heel veel succes daar en tot over 4 maanden!

Vincent

Uhh bagage is opzich wel handig denk ik! En anders geef je een afrikaan 5 eu misschien dat ie ze gaat halen voor je ;)
Maar het is nu echt over met de vakantiepret! Heel veel succes daar. Je zal daar vast mooie dingen kunnen doen!

Desiree

Hoi Nadine, leuk om zo je eerste Afrikaanse ervaringen te lezen. Maak er een mooie en bijzondere tijd van en probeer er veel positieve herinneringen te maken. X

Daphne

Hey Nadine, echt leuk dat je een blog bijhoudt om over jouw werk/leven in Malawi te vertellen! Fijn dat je goed bent aangekomen! Je hebt vast wel een grote jetlag, nadat je eerst in Amerika, dan weer even in Nederland was en nu in Afrika bent..
Wel wat balen vanwege die koffers, ik hoop dat ze snel zullen aankomen ;) Alvast heel veel succes en plezier voor de komenden dagen xx

Tom van der Kooi

Hey wereldburger!! Jee zeg, een groter verschil tussen de USA en afrika is nauwelijks denkbaar... Ik ben in Senegal en Mali geweest en denk een beetje te weten wat je daar ervaart... Groot respekt voor je inzet en doorzettingsvermogen... Vervelend van je koffer maar dat komt vast goed.. This is afrika... Happens all the time! Heel veel plezier en sterkte... En we gaan je blogs verslinden dus blijf schrijven! Je kunt het, meissie!!! Doe je best! Hou je haax!!! Xxxx Tom

Marielle

Zo ontzettend gaaf dat je dit doet :)
Heel veel plezier en onwijs veel succes Nadine!

Brigitte

Hoi Nadine,

Heel leuk om de eerste ervaringen van je reis te lezen. Fijn dat je veilig bent aangekomen in Afrika! Het zal ongetwijfeld behoorlijk wennen zijn maar het is ook een unieke tijd die je daar zult hebben! Maak er een mooie tijd van! Liefs, Brigitte

wendy

Hey nadine,
Goed te horen dat je veilig bent aangekomen.
En hopelijk komen de koffers weer terecht.
Alvast heel veel suc6.
Maar voor nu ff bijkomen

Marjan

Hoi Nadine,

Wat een omschakeling nu je daar zit! Ik hoop dat je je koffer inmiddels hebt ontvangen? Veel sterkte met het wennen aan je nieuwe stekkie en omgeving. Geweldig dat je dit werk gaat doen! Hugs, Marjan xx

Thea

Hallo Nadine, fijn dat je goed bent aangekomen. Lastig met je koffer, hopelijk krijg je 'm snel. Tja, in Afrika zullen een hoop dingen niet zo vanzelfsprekend verlopen dan je gewend bent in het "luxe" Europa! Het zal vast behoorlijk wennen zijn, maar geloof ook zeker dat het goed komt. Veel succes met het werk en met alles wat je ervaren gaat. Vele groetjes, Thea